Jakość tekstów seo moim okiem cz. 1

Trochę się czytało na temat jakości dotyczącej rozmaitych treści na strony internetowe, służące ogólnie rozumianemu pozycjonowaniu. Z racji różnych hipotez dotyczących seo, spotyka się tez zróżnicowane pod względem jakości prace tekstowe. Niektóre z nich trzymają naprawdę wysoki poziom i sa chętnie czytane i rozpowszechniane przez realnych internautów. 


Jakie spotykamy rodzaje tekstów w SEO?
Patrząc od najniższej ceny, więc i ich jakości wyróżniamy kolejno teksty:
-preclowe
-opisy do katalogów
-zapleczowe
-blogowe
-opisy produktów
-specjalistyczne
-reklamowe
-marketingowe

Tak w przybliżeniu wyglądają rodzaje treści dla SEO. Ciekawych odsyłam do platformy Textbookers, bo tam można szerzej zapoznać się z wymaganiami dotyczącymi poszczególnych tekstów. Powyższy podział tekstów także jest przedstawiony pobieżnie, ponieważ tekst reklamowy a marketingowy to właściwie to samo.

Podobnie z tekstami zapleczowymi i blogowymi - większość zapleczy to blogi, bo sa stawiane na blogspocie albo wordpressach, czyli skrypcie blogowym. Pominąć już można kwestie nazewnictwa, bo pozycjoner raczej wie, że tekst blogowy winien być staranniej napisany niż precelek albo zapleczowy, to w praktyce okazuje się, iż dopasowanie adekwatnej jakości też bywa problemem i to wśród wprawionych pisarzy. U mnie wygląda to tak, że kilka początkowych precelków znaleźć można na odwiedzanych przez ludzi blogach, natomiast n-te teksty zapleczowe lub blogowe tworzone na taki sam temat już niekoniecznie są takie rewelacyjne.