Jakość tekstów seo moim okiem cz. 2

W poprzedniej części wspomniałem o treści wykonywanej przez osoby wspomagające prace w dziedzinie SEO.

Jako seo-copywriter rozumiem osobę tworzącą teksty: preclowe, zapleczowe, blogowe, opisy do katalogów plus ewentualnie treści na serwisy www. Te ostatnie w moim rozumieniu to teksty wypełniające wizytówki firmowe.

Przeglądając rozmaite wizytówki ludzi trudniących się pisaniem spotykam się jeszcze z innymi tekstami. Sa to naming, korekty tekstów, hasła reklamowe i także teksty na strony www z tą różnicą, że są one robione dla liczniejszej rzeszy odbiorców. I takich prac raczej nie wymaga się od seo-copywritera, lecz copywritera zatem nie będę się skupiał na ich specyfice.


Jakie w takim razie może być kryterium rozróżniające teksty. Uważam, że wyznacznikiem może być samo zapoznanie się z tematem przez piszącego.
Styl pisania osoby w przypadku tekstów z tej najniższej grupy raczej nie powinien grać roli.

Co prawda tekst specjalistyczny nie należy do tej grupy tekstów(preclowe, blogowe, zapleczowe) ale odpowiedzieć sobie trzeba na pytanie, czy lepiej wykorzystać czas na artykuł dotyczący jakiegoś zagadnienia technologicznego napisany przez inżyniera mającego codzienny kontakt z tematyką lecz mającego problemy z polską gramatyką, czy czytać artykuł powieściopisarza(którego teksty czyta się z przyjemnością), który z kolei jest zielony w kwestiach technologi.